Apa itu Sell Stop Limit Order?

Bagaimana cara membuat Sell Stop Limit Order di MT5?

1. Buka tetingkap "Order" dengan mengklik dua kali pada simbol yang ingin diperdagangkan oleh pengguna.

2. Pilih "Pending Order"

3. Pilih "Sell Stop Limit"

4. Masukkan stop Price yang dikehendaki oleh pelanggan. Perhatikan bahawa untuk Sell Stop Limit Order, "Stop Price" dilambangkan sebagai "Limit Price".

5. Masukkan Limit Price. Perhatikan bahawa untuk Sell Stop Limit Order, "Stop Limit Price" dilambangkan sebagai "Limit Price".

6. Klik "Place" untuk membuat Sell Stop Limit Order.

Bagaimanakah Sell Stop Limit Order berfungsi?

1. Pengguna meletakkan Stop Price, Perhatikan bahwa "Price" merujuk pada "Stop Price" seperti yang disebutkan sebelumnya di bahagian "Cara Menetapkan Sell Stop Limit Order di MT5". Perhatikan juga bahawa untuk membuka sell order, harga BID digunakan

2. Setelah Stop Price dipicu, Sell limit order akan dibuat secara automatik pada harga yang diinginkan pelanggan; Sell limit order biasanya diletakkan di atas Sell stop price berdasarkan Sell Stop Limit Order. Perhatikan bahawa order "Limit" dilambangkan sebagai "Stop Limit Price" di MT5 seperti yang disebutkan di bagian "Cara Menetapkan Sell Stop Limit di MT5".

3. Pesanan hanya akan mencetuskan dan melaksanakan sell market order apabila Sell limit price dalam Sell Stop Limit Price dipicu. SekiranyaSell Limit price tidak dipicu, market order tidak akan dilaksanakan.

Pending order ini digunakan oleh pedagang yang menjangkakan bahawa pergerakan harga perdagangan mereka akan mengalami kenaikan sementara sebelum terus menurun lebih jauh.