Pembiayaan & Pengeluaran

Bagaimana jika terdapat pertikaian antara IB dan pedagang?

Syarikat tidak bertanggungjawab untuk sebarang perjanjian persendirian antara IB dan peniaga dalam urusan pemindahan dana. Kami sangat menggalakkan peniaga untuk melakukan langkah berjaga-jaga peribadi apabila terlibat dalam perkhidmatan tersebut.

Apakah sebabnya untuk membuat "Pindahan IB" sebagai sumber dana?

"Pindahan IB" adalah bentuk deposit pada akaun perdagangan/pelabur, oleh itu ia ditandakan sebagai sumber dana untuk mematuhi peraturan AML.

Bagaimana si penerima dana akan membuat pengeluaran jika dana tersebut adalah dana pindahan daripada akaun lain?

Jika penerimanya adalah akaun IB, si penerima boleh mengeluarkan dana tersebut sebagai keuntungan. Sekiranya penerimanya adalah akaun perdagangan/pelabur, si penerima mesti memindah balik dana kepada IB yang pada mulanya dana dipindahkan kepadanya.

Bolehkah pedagang memindahkan depositnya kepada akaun IB?

Tidak boleh, pemindahan sebegini hanya boleh berlaku jika terdapat IB yang telah memindahkan dana kepada akaun pedagang sebelumya.

Bolehkah IB memindahkan rebat kepunyaan beliau kepada akaun lain?

Ya, IB boleh membuat pemindahan tersebut ke akaun MT4 lain secara serta merta.

Adakah terdapat sebarang had ke atas pengeluaran?

Kami tidak mempunyai jumlah minimum untuk pengeluaran. Walau bagaimanapun, jika anda melakukan deposit melalui kad kredit atau Digital Wallet (Neteller, Skrill, Fasapay, dll), anda hanya boleh mengeluarkan deposit anda selepas 30 hari jika tiada aktiviti dagangan. Ini adalah untuk mengelakkan pemalsuan dana.

Adakah terdapat apa-apa pengeluaran yuran/caj?

Untuk pengeluaran melalui Pindahan Berwayar, caj bank lazim oleh penerima diaplikasikan. Untuk pengeluaran melalui Kad Kredit dan Pembayaran Elektronik, Fullerton Markets tidak mengenakan sebarang yuran pemprosesan. Walau bagaimanapun, mungkin terdapat caj yang dikenakan oleh Pembayaran Elektronik atau oleh Bank Pengeluar kad kredit anda. Untuk pengeluaran melalui Cryptocurrency (BTC), akan dikenakan bayaran kadar pertukaran 3-4% semasa pertukaran dari USD/EUR/SGD ke BTC Untuk pengeluaran dana...

Apakah perbezaan antara 'Pengeluaran Deposit' dan 'Pengeluaran Keuntungan?

Pengeluaran Deposit bermakna pengeluaran dana yang telah didepositkan. Pengeluaran Keuntungan bermakna pengeluaran keuntungan dagangan anda.

Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pengeluaran saya?

Fullerton Markets memproses permintaan pengeluaran anda dalam masa 1 hari perniagaan. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 2-4 hari bekerja untuk dana disalurkan ke akaun anda. Sebarang pengeluaran menggunakan Kad Kredit yang telah melebihi 6 bulan akan dikembalikan melalui pemindahan bank. Fullerton Markets akan menghubungi anda untuk sebarang pengesahan.

Apakah pilihan pengeluaran yang boleh digunakan?

Anda boleh mengeluarkan deposit anda melalui Pindahan Berwayar, Kad Kredit dan Pembayaran Elektronik. Walau bagaimanapun, pengeluaran hendaklah dilakukan hanya melalui akaun bank yang sama atau kad kredit/debit atau Pembayaran Elektronik yang anda gunakan untuk mendepositkan dana. Juga dimaklumkan bahawa pengeluaran keuntungan perdagangan hanya boleh dilakukan melalui Pindahan Berwayar dan Pembayaran Elektronik, tidak Kad Kredit.

Bank saya meminta saya untuk menyediakan dokumen yang menerangkan tujuan pemindahan saya. Apa yang perlu saya buat?

Untuk pembiayaan melalui Wire Transfer, sila log masuk ke Fullerton Suite (https://secure.fullertonmarkets.com/), di bawah "Pembiayaan Akaun" dan pilih "Pindahan Bank", isi Letter of Intent dan cetak Arahan Pembayaran yang diperolehi. Anda boleh mengemukakan Arahan Pembayaran ini di kaunter bank untuk menyokong tujuan pemindahan anda.

Apakah sekatan yang ada terhadap akaun saya apabila ia dibiayai dengan kad kredit atau debit?

Untuk pembiayaan melalui Kad Kredit, anda harus memastikan bahawa kad kredit didaftarkan atas nama dan negara tempat tinggal anda, dengan sekurang-kurangnya enam (6) bulan tempoh masih aktif. Jika anda tidak mematuhi polisi ini, anda mungkin dihalang daripada membuat deposit melalui Kad Kredit. Deposit menggunakan kad debit atau kredit ahli keluarga, kawan, pasangan dan lain-lain tidak dibernarkan. Oleh itu, caj sebanyak USD 20 dikenakan apabila kami terpaksa mengembalikan deposit anda kembali k...

Apakah yuran diperlukan untuk membiayai akaun saya?

Untuk pembiayaan melalui Wire Transfer, Fullerton Markets meliputi semua caj pemprosesan bank. Oleh itu, sila pastikan anda menyatakan dalam borang Wire Transfer bahawa semua yuran ditanggung oleh penerima untuk menikmati faedah ini. Untuk pembiayaan melalui kad kredit, jika anda memilih akaun dengan mata wang yang berbeza daripada mata wang MT4 pilihan anda, kad kredit anda akan didebitkan dengan kadar pertukaran yang digunakan oleh Bank Pengeluar kad kredit. Fullerton Markets meliputi semu...

Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pembiayaan melalui pemindahan Wallet Kad Kredit / Digital?

Biasanya ia mengambil masa 1 hari atau kurang untuk memproses transfer Wallet Kad Kredit/Digital.

Berapa lama masa yang diambil untuk memproses pembiayaan melalui pindahan kawat bank?

Biasanya ia mengambil masa 2-5 hari bekerja untuk memproses pemindahan wayar bank.

Bagaimana saya boleh membiayai akaun dagangan saya?

Log masuk ke Fullerton Suite (https://secure.fullertonmarkets.com/broker). Di bawah "Pembiayaan", klik "Deposit Dana" dan pilih kaedah pilihan anda (Wire Transfer, Kad Kredit atau Pembayaran Elektronik).