Apa itu Buy Stop Limit Order?

Bagaimana cara membuat Buy Stop Limit Order di MT5? 1. Buka tetingkap "Order" dengan mengklik dua kali pada simbol yang ingin diperdagangkan oleh pengguna.

2. Pilih "Pending Order"

3. Pilih "Buy Stop Limit"

4. Masukkan Stop price yang dikehendaki oleh pelanggan. Perhatikan bahawa untukBuy Stop Limit Order, "Stop Price" dilambangkan sebagai "Price".

5. Masukkan Limit Price. Perhatikan bahawa untuk Buy Stop Limit Order, "Stop Limit Price" dilambangkan sebagai "Limit Price".

6. Klik "Place" untuk membuat Sell Stop Limit Order.

Bagaimanakah Buy Stop limit Order berfungsi?

1. Pengguna meletakkan Stop Price, Perhatikan bahwa "Price" merujuk pada "Stop Price" seperti yang disebutkan sebelumnya di bagian "Cara Melakukan Buy Stop Limit Order di MT5". Perhatikan juga bahawa untuk membuka Buy order, harga ASK digunakan

2. Setelah Stop price dipicu, Limit order akan dibuat secara automatik pada harga yang diinginkan pelanggan;Buy limit order biasanya diletakkan di bawah Buy Stop price berdasarkan Buy Stop limit Order. Perhatikan bahawa order "Limit" dilambangkan sebagai "Stop Limit Price" di MT5 seperti yang disebutkan di bagian "Cara Meletakkan Buy Stop Limit Order di MT5".

3. Order hanya akan memicu dan melaksanakan Buy market order ketika Buy Limit Price dalam Buy Stop Limit Order dipicu. Sekiranya Buy Limit Price tidak dicetuskan, tidak ada pasaran

Pending Order ini digunakan oleh pedagang yang mengalami penurunan sementara sebelum meneruskannya lebih tinggi.