Jenis-jenis Pending Orders: MT5 vs MT4

Terdapat sejumlah 6 jenis Pending Order dalam MT5. Terutama, MT5 mempunyai 2 jenis Pending Order tambahan berbanding MT4.

Jenis pesanan Pending dalam MT5 adalah

(1) Buy Stop

(2) Sell Stop

(3) Buy Limit

(4)Sell Limit

(5) Buy Stop Limit

(6)Sell Stop Limit

Apakah Stop Order?

Stop Order adalah pesanan tertunda yang ditetapkan pada sistem MT4 / MT5. Apabila harga yang sesuai menyentuh atau melepasi Stop order yang telah ditetapkan, ia akan menghantar stop order ke pasaran. Order kemudian akan dilaksanakan pada harga yang tersedia seterusnya. Stop Order biasanya digunakan dalam jangkaan bahawa harga pasaran akan terus bergerak dalam lintasan semasa.

Apakah Limit Order?

Limit Order adalah pesanan tertunda yang ditetapkan pada sistem MT4 / MT5. Apabila harga yang sesuai menyentuh atau melampaui Limit order yang telah ditetapkan, ia akan menghantar limit order ke pasaran. Order kemudian akan dilaksanakan pada harga yang tersedia seterusnya. Limit Order biasanya digunakan untuk jangkaan bahawa harga pasaran akan membalikkan lintasan semasa.

Apakah Stop Limit Order?

Stop Limit Order adalah gabungan Stop dan Limit Order. Bentuk order tertunda ini memberi pengguna lebih banyak kawalan terhadap harga perdagangan mereka; bukannya perdagangan yang diperdagangkan pada harga yang tersedia berikutnya setelah memicu Stop Order, Stop Limit Order memberikan pengguna kontrol terhadap harga terendah yang ingin pengguna ambil (Limit Order). Yang mengatakan, perdagangan hanya akan dilaksanakan jika harga pasar memenuhi kriteria yang ditetapkan untuk (1) Stop Order dan (2) Limit Order. Perintah Stop Limit adalah situasi yang berguna termasuk tetapi tidak terhad kepada jurang hujung minggu, jurang harga, slip

Untuk penjelasan yang lebih jelas mengenai Stop Limit Order, silakan kunjungi pautan berikut:

Jual Pesanan Had Henti: https://fullertonmarkets.ladesk.com/942650-What-Is-Sell-Stop-Limit-Order-In-MT5

Pesanan Perintah Had Had: https://fullertonmarkets.ladesk.com/480300-What-Is-Buy-Stop-Limit-Order-In-MT5